• Nieuws
  • Slimme snelwegreclame; zo raak jij de juiste snaar op het juiste moment
13 dec 2023

Slimme snelwegreclame; zo raak jij de juiste snaar op het juiste moment

Snelwegadvertenties vormen een krachtig middel om je doelgroep te bereiken, vooral wanneer je weet hoe en wanneer je ze het beste kunt inzetten. Wij leren jou dé geheimen om op het juiste moment impact te maken door in te spelen op diverse omstandigheden, zodat jij jouw marketingcampagnes naar een hoger niveau tilt!

1. Speel in op seizoen en weersomstandigheden

Weersomstandigheden kunnen van sterke invloed zijn op de behoefte van de consument; op een warme dag heeft men meer behoefte aan een verfrissend ijsje, bij koud weer is de vraag naar sjaals groter en tijdens regenachtige periodes is men meer geneigd om een zonvakantie naar een tropisch land te boeken.

Wanneer je met jouw bedrijf wil adverteren op maat, is het van belang om je boodschap op het juiste moment over te brengen. Biedt jouw onderneming producten of diensten aan die gebonden zijn aan een bepaald seizoen of een bepaalde weersomstandigheid, zoals bij een autogarage die winterbanden verkoopt? Kies er dan voor om jouw snelwegreclame enkel te tonen bij bepaalde weersomstandigheden of kies voor seizoensgebonden adverteren, er is meer mogelijk dan je denkt!

2. Hou rekening met veranderende verkeerspatronen

Naast het aantal voorbijgangers, zijn er nog veel meer verkeerspatronen waarop men kan inspelen bij het inplannen van snelwegadvertenties. Zo kun je als bedrijf tijdens spitsuren bijvoorbeeld wat snelle snacks voor onderweg aanbieden. Wanneer je bijvoorbeeld vrijetijdsactiviteiten als recreatieve uitjes of restaurantbezoeken onder de aandacht wil brengen, kun je ervoor kiezen om dit specifiek in het weekend te doen.

Daarbij kun je als bedrijf tijdens vakantieperiodes inspelen op de reisbehoeften van de voorbijganger. Bied bijvoorbeeld last-minute deals voor vakanties of gezinsuitjes aan. Tot slot kun je bijvoorbeeld, wanneer lokale evenementen in de omgeving van de LED-mast waarop je adverteert worden georganiseerd, inspelen op de behoeften van de voorbijkomende evenementbezoeker.

3. Creëer een gevoel van urgentie door tijdgebonden aanbiedingen te projecteren

Wanneer een bepaalde aanbieding slechts tijdelijk geldig is of wanneer er weinig aanbod is in een bepaalde markt, ontstaat er bij jouw doelgroep een gevoel van urgentie. Nu of nooit!

Wil jij je conversie op korte termijn vergroten? Kies er dan voor om in je reclame-uitingen aan te geven dat aanbiedingen slechts een beperkte periode geldig zijn, of dat je product of dienst slechts in beperkte hoeveelheden beschikbaar is. Ga voor woorden als ’nu’’, ‘’direct’’, ‘’laatste kans’’ en ‘’slechts 24 uur geldig’’ en spoor jouw potentiële klant aan tot actie!

Livinn Zevenaar deelde bijvoorbeeld belangrijke informatie en presenteerde tegelijkertijd een tijdgebonden weekdeal aan een stroom van 1.8000.000 maandelijkse passanten, op de LED-mast aan de A18. Een slimme zet om directe aandacht te trekken!

Livinn Pasen advertentie

 

4. Inspelen op feestdagen, speciale gelegenheden en actualiteiten

Omdat het gemakkelijk is om snelwegadvertenties op één specifiek moment te tonen, biedt snelwegreclame een uitstekende gelegenheid om in te spelen op feestdagen, speciale gelegenheden en actuele gebeurtenissen. (Nationale) feestdagen, lokale festiviteiten of actualiteiten helpen jou als adverteerder om een sterke indruk achter te laten bij jouw doelgroep.

Door de boodschap en het visuele ontwerp van je advertentie aan te passen naar een bepaalde gelegenheid, bijvoorbeeld door een advertentie in kerst- of paasthema te ontwerpen, trek je sneller de aandacht van de voorbijganger. Op bijvoorbeeld vader- en moederdag kun je een speciale aanbieding bedenken die slechts een beperkte tijd geldig is, om de voorbijganger te triggeren en urgentie te creëren. Denk hierbij aan het aanbieden van een kortingscode of het weggeven van een gratis product bij bepaalde aankopen.

Foodbar LEV herinnerde passanten bijvoorbeeld aan Valentijnsdag en spoorde koppels aan om de liefde op 14 februari bij LEV te komen vieren. Want liefde gaat door de maag, toch?

LEV Valentijn Advertentie

Daarbij mogen we natuurlijk niet vergeten om al onze zakenrelaties hele fijne feestdagen te wensen! Met een pakkende gelukwens versterk je niet alleen de band met je klanten, maar verspreid je ook nog eens extra feestvreugde én vergroot je de naamsbekendheid onder alle voorbijgangers.

Kerstwensen Ledmast

Weet jij nu hoe je de juiste snaar op het juiste moment raakt?

Maak indruk bij jouw doelgroep! Wat je wensen dan ook zijn, wij denken graag met je mee. Bel naar 0314-36 11 30 of stuur een mail naar info@mdhonscreen.nl voor meer informatie.

 

Terug naar overzicht