• Nieuws
  • Outdoor LED reclamemast A18: de nieuwe generatie in digitale reclamemasten
30 mrt 2020

Outdoor LED reclamemast A18: de nieuwe generatie in digitale reclamemasten

Op een perfecte zichtlocatie, direct gelegen aan de A18 op het bedrijvenpark nabij Wehl, staat sinds kort onze digitale outdoor LED reclamemast. Uniek aan deze reclamemast is dat deze symbool staat voor een nieuwe generatie digitale reclamemasten. Bijzondere kenmerken van deze outdoor LED reclamemast zijn het minimale energieverbruik en de hoge contrastwaarde. Daarnaast wordt de zichthoek beperkt zodat er minimale lichthinder is voor de omgeving.

Uitvoering

De outdoor LED reclamemast is 16 meter hoog en heeft aan twee zijden een LED scherm van 50m2 en is daarmee in beide rijrichtingen perfect zichtbaar. Per maand passeren gemiddeld maar liefst 1.800.000 passanten de ”Poort van de Achterhoek”. Hierdoor is de zichtlocatie zeer geschikt voor advertenties van bedrijven en evenementen.

Unieke LED-technologie

De outdoor LED reclamemast langs de A18 behoort tot de nieuwe generatie digitale reclamemasten. Dit komt door de unieke en zeer duurzame LED-technologie die speciaal voor deze toepassing is ontwikkeld. Het gebruik van deze techniek levert vele voordelen op als het gaat om zichthoek, energieverbruik, contrastwaarde en levensduur.

Minimale lichthinder

Deze nieuwe LED-technologie zorgt bovendien voor een scherpere lichtbundel en dus een kleinere zichthoek. Bij de outdoor LED reclamemast langs de A18 bedraagt de zichthoek 100 graden horizontaal en 50 graden verticaal (15 graden omhoog, 35 graden omlaag). Deze zichthoek biedt een direct voordeel in het beperken van lichtvervuiling, lichthinder en het vergroten van de verkeersveiligheid. Zeker bij snelwegmasten, waar de automobilist vaak recht op het scherm afrijdt en een kleinere zichthoek geen afbreuk doet aan de zichtbaarheid is dit de ideale oplossing.

Beperkt energieverbruik

Dankzij het unieke ontwerp wordt bij de nieuwe LED-technologie de invloed van het invallende zonlicht beperkt. Het zonlicht wordt namelijk al afgebroken voordat het in de LED’s schijnt. Daardoor is er minder energie nodig om de benodigde helderheid en zichtbaarheid van het LED scherm te realiseren. De besparing in het energieverbruik en daarmee ook de energiekosten bedragen al snel 55% ten opzichte van traditionele schermen.

De nieuwe LED-technologie die is toegepast bij de outdoor LED reclamemast langs de A18 is zelfs de meest duurzame techniek in de markt. Dit blijkt met name uit de 25% langere levensduur die wordt gerealiseerd doordat de LED’s vele malen minder worden belast dan bij traditionele schermen. Een langere levensduur biedt ook een financieel voordeel, de investering kan namelijk over een langere periode worden afgeschreven. Kortom, de combinatie van een levensduur van minimaal 10 jaar én een zeer laag energieverbruik zorgen dan ook voor een zeer duurzame oplossing.

Optimale contrastwaarde

Een ander groot voordeel van het afbreken van het zonlicht is dat het de contrastwaarde (de verhouding tussen zwart en wit) van de content op het scherm aanzienlijk verhoogt in vergelijking met traditionele technieken. Het resultaat is een betere zichtbaarheid én kleurechtheid van de getoonde content. Hierdoor biedt de outdoor LED reclamemast langs de A18 extra waarde aan adverteerders.

Outdoor LED reclamemast A18 is volledig energieneutraal

De outdoor LED reclamemast langs de A18 is niet alleen energiezuinig, maar is zelfs volledig energieneutraal. Het energieverbruik wordt namelijk volledig gecompenseerd door nieuw aangelegde zonnepanelen. Kortom, de outdoor LED reclamemast langs de A18 is een mooie blikvanger en de meest duurzame reclamemast van Nederland!

Bron: Ledyears

Terug naar overzicht